27 października, 2020

KONIEC “TIRÓW”, JAKIE ZNAMY. NOWE BĘDĄ WYGLĄDAĆ TAK!

W przypadku aut osobowych równocześnie rozwijane są dziś technologie pojazdów bateryjnych i – na mniejszą skalę – napędu wodorowego. Ten drugi wydaje się być jednak przyszłością drogowego transportu ciężkiego. Sprawność stosowanych obecnie baterii litowo-jonowych wciąż nie pozwala na stworzenie ciężarówek zdolnych konkurować z pojazdami napędzanymi silnikami Diesla. Co innego w przypadku ogniw paliwowych zasilanych wodorem.

Swoją wizję ciężarówki przyszłości – model GenH2 Truck – zaprezentował właśnie Mercedes-Benz. W tym przypadku nie jest to wyłącznie wizja stylistów odwołująca się do historycznych modeli niemieckiego producenta z przełomu lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Wóz rozpocząć ma finalne testy drogowe w 2023 roku. W dwa lata później jego produkcyjna wersja trafić ma do salonów!

Oprócz nawiązań do historycznych modeli marki ze Stuttgartu, uwagę zwraca stosunkowo długa, jak na konstrukcję ze Starego Kontynentu, kabina. Przypominamy, że z dniem 1 września 2020 roku weszły w życie nowe europejskie przepisy dotyczące pojazdów ciężarowych. W ich efekcie kabiny ciężarówek mogą być teraz dłuższe aż o 90 cm. Taka zmiana poprawić ma nie tylko komfort pracy kierowców, ale też aerodynamikę, co w przypadku elektromobilności ma ogromne znaczenie.